Mobile City – Stadt Würzburg

De hoogtepunten in een oogopslag

  • Digitale tijdregistratie voor circa 3.000 medewerkers
  • Structurele kostenoptimalisatie
  • Geautomatiseerde processen en afrekeningen conform wetgeving
  • Mobiel workforce management bij teams met wisselende werklocaties
  • Zeer complexe personeelsplanning van de brandweer met 24/7 diensten

Ontdek meer hoogtepunten van klanten 

Bij de gemeente Würzburg staan efficiëntie, rendabiliteit en transparantie bij het personeelsbeheer op de eerste plaats. Brandweer, verkeerscontrole, bouw- en woningtoezicht, plantsoenendienst, stadsreiniging, theaters, scholen of bestuur. De universiteitsstad biedt vele diensten voor grote en kleine burgers. Met de ATOSS Staff Efficiency Suite heeft het innovatieve stadsbestuur een op de toekomst gerichte tijdregistratie van zijn circa 3000 medewerkers in handen. Soepele, geautomatiseerde processen, efficiënte organisatie, structurele kostenoptimalisatie en afrekeningen conform wetgeving zijn daarbij belangrijke criteria. Het intuïtieve Self Services Portal geeft medewerkers toegang tot relevante informatie over hun werktijden. De gemeente is voortdurend bezig met de uitbreiding van de toepassingsmogelijkheden. De ATOSS-oplossing biedt bij de verkeerscontrole bijvoorbeeld een behoeftegerichte planning.
Ook het mobiele Workforce Management-project van de Mainfranken-metropool zorgt voor veel efficiëntie en enthousiasme. Bij ongeveer 250 medewerkers met wisselende werklocaties, zoals bij de bouwwerf of de stadsreiniging, zijn tijdregistratie, 
individueel, maar ook het in- en uitklokken van grotere groepen, het toewijzen van activiteiten en werktijden
 via smartphone inmiddels dagelijkse praktijk. Positieve neveneffecten: de ongecompliceerde mobiele app heeft de noodhulpdiensten in de stad tijdens het begin van de vluchtelingencrisis goede diensten bewezen. Momenteel wordt de zeer complexe personeelsplanning van de brandweer met 24/7 diensten 365 dagen per jaar in zijn volle omvang in de ATOSS Staff Efficiency Suite weergegeven. 100 brandweerlieden en 75 medewerkers bij de administratie c.q. geïntegreerde meldkamer staan nog op de lijst om uitgebreider te worden ingepland. Afhankelijk van hun kwalificatie kunnen brandweerlieden afhankelijk de situatie op verschillende werkplekken worden ingezet, bijv. als verantwoordelijke voor de draailadder of de tank en de slangen. Een ander project in de gemeentelijke scholen zit al in de pijplijn. Geen wonder dat de gemeente Würzburg in 2016 de DiALOG Award ontving, als onderscheiding voor op de toekomst gerichte structuren en gebruikersconcepten in de bestuurlijke bedrijfsprocessen.


Bron: ATOSS Klant Stadt Würzburg | ATOSS Jaarverslag

Wij adviseren u graag


 

  • Aanvraag
  • Callback
  • Contact